تبلیغات
ویکی پدیا - بهار 89 بازی رایانه ای آل با مصطفی زمانی و آنا نعمتی
ویکی پدیا

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بهار 89 بازی رایانه ای آل با مصطفی زمانی و آنا نعمتی

http://pic.leech.it/i/50afe/efbdd724all.jpg

مصطفی زمانی و آنا نعمتی در آل

تولید بازی «آل» براساس فیلم سینمایی «آل» ساخته بهرام بهرامیان و با استفاده از چهره بازیگران اصلی از فروردین 89 آغاز می‌شود.

«بهرام عظیمی» فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «آل» و انیماتور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ایده تولید بازی «آل»، گفت: «علی معلم» این ایده را داشت كه پس از اكران فیلم، بازی كامپیوتری آن به بازار بیاید. ما قبل از این در ایران چنین سیستمی نداشتیم كه بعد یا همزمان با اكران یك فیلم، بازی‌اش نیز در دسترس مردم قرار بگیرد.
عظیمی به ویژگی‌های این فیلم برای بازی‌سازی اشاره كرد و گفت: این فیلم پر از گره و معما است و از حضور شخصیتی منفی و قوی یعنی آل بهره می‌برد كه همه شاخصه‌ها، بستر مناسبی برای ساخت بازی كامپیوتری است.
وی افزود: این اتفاق كه براساس فیلم‌هایی از این دست، بازی ساخته شود، بارها و بارها در سینمای جهان رخ داده و بر عكس آن در چند سال اخیر نیز بر اساس بازی‌های معروف، فیلم‌‌های موفقی ساخته شده است.

http://pic.leech.it/i/50afe/efbdd724all.jpg

مصطفی زمانی و آنا نعمتی در آل

تولید بازی «آل» براساس فیلم سینمایی «آل» ساخته بهرام بهرامیان و با استفاده از چهره بازیگران اصلی از فروردین 89 آغاز می‌شود.

«بهرام عظیمی» فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «آل» و انیماتور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ایده تولید بازی «آل»، گفت: «علی معلم» این ایده را داشت كه پس از اكران فیلم، بازی كامپیوتری آن به بازار بیاید. ما قبل از این در ایران چنین سیستمی نداشتیم كه بعد یا همزمان با اكران یك فیلم، بازی‌اش نیز در دسترس مردم قرار بگیرد.
عظیمی به ویژگی‌های این فیلم برای بازی‌سازی اشاره كرد و گفت: این فیلم پر از گره و معما است و از حضور شخصیتی منفی و قوی یعنی آل بهره می‌برد كه همه شاخصه‌ها، بستر مناسبی برای ساخت بازی كامپیوتری است.
وی افزود: این اتفاق كه براساس فیلم‌هایی از این دست، بازی ساخته شود، بارها و بارها در سینمای جهان رخ داده و بر عكس آن در چند سال اخیر نیز بر اساس بازی‌های معروف، فیلم‌‌های موفقی ساخته شده است.

* معقولانه این است كه بر اساس یك فیلم سینمایی موفق، بازی ساخته شود
عظیمی عرصه تولید بازی‌های كامپیوتری در ایران را رو به رشد دانست و گفت: در چند سال اخیر بازی‌های موفقی تولید شده كه از كیفیت‌های خوبی برخوردار بودند و امید می‌رود كه حتی تا بر اساس آنها فیلم نیز ساخته شود ولی از آنجایی كه یك فیلم سینمایی مخاطب‌ زیادی دارد فعلا در كشور ما معقولانه‌تر این است كه بر اساس یك فیلم سینمایی موفق، بازی ساخته شود.
وی درباره اعلام حمایت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از ساخت بازی «آل»، گفت: ظاهرا بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از ساخت بازی «آل» حمایت كرده و تصمیم گرفته‌اند تا در تولید این بازی سهیم باشند.
بهرام عظیمی درباره هزینه ساخت یك بازی رایانه‌ای، گفت: هزینه تولید یك بازی خوب با استانداردهای یك بازی موفق مانند نمونه‌های خارجی، در ایران هزینه‌ بسیار بالایی است ومعمولا بالغ بر چند صد میلیون تومان خواهد شد و تولید آن به زمانی حداقل یكساله نیاز دارد.
وی درباره نوع بازی این فیلم، گفت: «آل» با توجه به ساختار و شخصیت‌هایش، قابلیت این را دارد تا براساس آن یك بازی پر رمزوراز معمایی و اكشن ساخته شود كه این نوع ژانر در بازی‌های كامپیوتری بسیار موفق است و بسیاری از بازی‌های پرفروش دنیا‌ همین گونه بوده‌اند.
عظیمی تأكید كرد: این بازی پر از رمزگشایی خواهد بود و مزیتی كه این بازی می‌تواند داشته باشد، این است كه یك موجود جدید با ویژگی‌های خاص كه تا به حال نمونه آن وجود نداشته است، را معرفی می‌كند.
وی افزود: همین ناشناخته بودن آل، برای خیلی از اشخاصی كه به بازی‌های این چنینی علاقه دارند، باعث می‌شود از آن استقبال كنند.
این كارگردان انیمیشن، تولید بازی «آل» را یك اتفاق خواند و گفت: تولید این بازی یك اتفاق جدید است و تا به حال در ایران چنین پیوندی بین سینماگران و بازی سازان نداشتیم.

* علی معلم، راه استانداردی را برای تولید و تبلیغ یك فیلم سینمایی در پی گرفته است
وی درباره دیگر جزئیات تبلیغی این فیلم، گفت: علی معلم، راه استانداردی را برای تولید و تبلیغ یك فیلم سینمایی در پی گرفته كه علاوه بر تولید خود فیلم، شامل فعال‌سازی سایت آن و ساخت بازی‌ این فیلم می‌شود و همین طور قرار است این فیلم از تبلیغات خاصی برخوردار باشد وحتی صحبت این شده كه همزمان با اكران فیلم، محصولات جانبی درباره آن تولید شود و در دسترس كسانی كه فیلم را می‌بینند قرار بگیرد.
بهرام عظیمی كه علاوه بر نگارش فیلمنامه «آل»، مشاوره بازی‌سازی آن را نیز برعهده دارد، درباره زمان شروع ساخت این بازی گفت: مطمئنا این بازی همزمان با اكران فیلم آماده نمی‌شود، چون قرار است كه فیلم نوروز 89 اكران شود و تولید یك بازی حداقل یك سال طول می‌كشد. اما مطمئنا اكران فیلم باعث می‌شود كه مردم از بازی‌اش استقبال كنند.
وی خبر از استفاده از چهره و شخصیت‌های فیلم «آل» را در این بازی داد و گفت: ایده آقای معلم این است كه از چهره وصدای بازیگران فیلم در بازی نیز استفاده شود.
عظیمی به خط داستانی و جزئیات دیگر این بازی اشاره كرد و گفت: داستان بازی مقداری با داستان فیلم فرق می‌كند و كمی معمایی‌تر خواهد بود و از اكشن بیشتری بهره‌ می‌گیرند.
وی افزود: چون این نوع بازی‌ها مرحله‌ای هستند، معمولا یك كاربر كامپیوتری ماهر، می‌تواند بطور پیوسته ظرف 8 تا10 ساعت همه مراحل را پشت سر بگذارد و در غیر این صورت كاربر معمول حدود 2 تا 3 ماه درگیر این بازی خواهد بود.
بهرام عظیمی به فارس گفت: من سال‌ها در حوزه انیمیشن كار كرده‌ام و بهرام بهرامیان نیز كارش را با انیمیشن شروع كرده و هنوز هم برای خلق شخصیت‌ها و فضا هایش از برنامه‌های انیمیشنی استفاده می‌كند و هر دوی ما عاشق بازی های كامپیوتری هستیم.
وی ادامه داد: «علی معلم» هم به عنوان تهیه‌كننده با توجه به مطالبی كه در طول سال‌ها در مجله دنیای تصویر راجع به این دو مقوله، منتشر كرده، مشخص است كه به این موضوعات علاقه دارند و این باعث می‌شود كه تهیه این بازی به نحو مطلوبی انجام شود.
عظیمی خبر از شروع تولید این بازی در بهار سال آینده داد و گفت: پس از انجام جلسات شور و مشورتی، قطعا پیش تولید كار در باقی‌مانده سال آغاز خواهد شد. واین بازی در سال آینده وارد مرحله تولید می‌شود.
به گفته این انیماتور، هنوز كارگردان این پروژه مشخص نشده است.
وی گفت: در ساخت بازی «آل» از متخصصین ساخت بازی‌های رایانه‌ای كمك گرفته می‌شود و بیشتر اعضای گروه‌ را آنها تشكیل می‌دهند ضمن این كه قرار است یك گروه فیلمنامه‌نویسی روی فیلمنامه بازی كار كنند.
بهرام عظیمی در انتها گفت: خط داستانی بازی شبیه داستان فیلم است با این تفاوت كه بخش ملودرام آن قاعدتا به پررنگی فیلم نخواهد بود.

* روایت است كه آل ساخته و پرداخته ذهن قابله‌ها بوده است
«آل» در واقع یك فیلم كاملا ترسناك است كه در سینمای ایران، سال‌ها پیش فیلمی با عنوان «شب بیست‌و‌نهم» در باره این موجود ساخته شد كه در نوع خودش ودر آن زمان فیلم موفق و تأثیرگذاری نیز بود.
وی ادامه داد: «آل» داستان موجودی به نام آل است كه در فرهنگ ما و یكسری از كشورهای همسایه وجود دارد. در حقیقت این موجود زنان باردار را با خودش می‌برد و به بچه آنها احتیاج دارد!
عظیمی با اشاره به ریشه‌‌های «آل» گفت: روایت است كه آل ساخته و پرداخته قابله‌هایی بوده كه در زمان قدیم، با عدم رعایت بهداشت باعث مرگ مادر و یا فرزندش می‌شدند و این قابله‌ها بودند كه داستان آل را ساخته‌اند تا با این خرافه، خودشان را تبرئه كنند!

* قصه می‌طلبید شخصیت‌های فیلم در غربت تصویر شوند
نویسنده فیلمنامه «آل» درباره علل فیلمبرداری این فیلم در ارمنستان، گفت: به علت یكسری ویژگی‌های خاصی كه كشور ارمنستان داشت مانند معماری و سرما، ماجرای فیلم «آل» در این كشور اتفاق می‌افتد، ضمن این كه قصه می‌طلبید شخصیت‌های فیلم در غربت و جدای از خانواده‌شان باشند، چون این فضای غریب به قابل قبول و باورپذیر بودن داستان كمك می‌كرد.
بهرام عظیمی به تأكید بر موفقیت فیلم «آل» در جذب مخاطب داخلی و خارجی، گفت: نكته قابل توجه این است كه وقتی علی معلم(تهیه‌كننده) و بهرام بهرامیان(كارگردان) برای بازدید لوكیشن به ارمنستان رفتند، با یك نویسنده و تاریخ‌نگار معروف ارمنی صحبت كردند كه او نیز تحقیقات گسترده‌ای راجع به آل انجام داده بود. این امر نشان می‌دهد كه «آل» ضمن این كه می‌تواند در ایران فیلم موفقی باشد، دركشورهای دیگر و مخصوصا كشورهایی كه آل در افسانه‌هایشان وجود دارد، نیز موفق خواهد بود.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مستر صادقی

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان